Google Play'de Uygulama için Satın Aldığım Öge Gelmedi. Ne Yapmam Gerek?

Google Play'de Uygulama için Satın Aldığım Öge Gelmedi. Ne Yapmam Gerek?

Bazen Google Play'den indirmiş olduğunuz oyun veya uygulamadan satın aldığınız ögeler (bu bir elmas olabilir, ek hak olabilir vb.) anında teslim edilemeyebiliyor. Bu durumda yapabileceğiniz birkaç adım bulunmakta. Bu yazıda bu adımlara değineceğim.

Öncelikle Bekleyin

Yapmamız gereken ilk adım beklemek. Bazen uygulama içinden satın aldığınız ögenin size teslim edilmesi / hesabınıza gelmesi 24 saat kadar sürebiliyor. 24 saat bekleyin ve daha sonra tekrar kontrol edin.

24 Saat Geçti ve Ögeniz Hala Gelmedi Mi?

O zaman aşağıda verilen adımları gerçekleştirin.

Bağlantınızı Kontrol Edin

İnternet bağlantınızda sorun varsa bu uygulama için öge alımlarında sorun yaşatabilir. İnternette bir arama yapmayı deneyin. Eğer arama sonuçları çıkıyorsa sorun yoktur.

Uygulamayı veya Oyunu Zorla Durdurun.

Uygulamayı kapatıp açmak genelde bu sorunu çözebilir. Ama uygulamayı standart kapatma yönteminden daha farklı bir şekilde kapatacağız bu adımda. İşte uygulamanız gereken adımlar:
  1. Cihazınızın Ayarlar uygulamasını açın.
  2. Uygulamalar veya Uygulamaları yönet'e dokunu. (Bu adımda isim kullandığınız cihaza göre değişiklik gösterebilir.)
  3. Satın almada sorun yaşadığınız uygulamaya dokunun.
  4. Durmaya Zorla'ya dokunun.
  5. Sorun yaşadığınız uygulamayı açın ve satın aldığınız ögenin gelip gelmediğini kontrol edin.

Satın Almanız Başarıyla Tamamlandı Mı?

Satın alma işleminiz başarıyla tamamlanmamış olabilir. Bunu anlamak için işlem geçmişine bakmanız gerekir. Bunun için:
  1. Google Play Store uygulamasını açın.
  2. Sol kısımda yer alan Menü işaretine ardından Hesap'a dokunun.
  3. Ardından İşlem geçmişi seçeneğine dokunun.
İsterseniz direkt şu linkten de kontrol edebilirsiniz: https://play.google.com/store/account/orderhistory

Cihazınızı Yeniden Başlatın

İşlem geçmişinde satın almanız gözüküyorsa cihazınızı yeniden başlatın Bazen cihazı yeniden başlatmak uygulama içi satın alma işlemleriyle ilgili sorunları çözmeye yardımcı olabilir. Yeniden başlatmak için: 
  1. Mobil cihazınızda güç düğmesini basılı tutun. 
  2. Kapat veya Yeniden başlat'a dokunun.
  3. Gerekirse cihazı tekrar açmak üzere güç düğmesini yine basılı tutun. (Kapat'a dokunduysanız.)
  4. Cihazınız yeniden açıldıktan sonra sorun yaşadığınız uygulamayı açın ve satın aldığınız ögenin gelip gelmediğini kontrol edin.

Tarih ve Saatiniz Doğru Mu?

Son zamanlarda cihazınızdaki tarih ve saati değiştirdiyseniz bu ayarların doğru olduğundan emin olun. Saat ve tarih ayarlarınızı kontrol etmek için: 
  1. Android telefonunuzda veya tabletinizde cihazınızın Ayarlar uygulamasını açın.
  2.  Tarih ve saat'e dokunun. 
  3. "Otomatik tarih ve saat" ile "Otomatik saat dilimi" ayarını bulun ve açık mı yoksa kapalı mı olduklarını kontrol edin. Sonra aşağıdaki ilgili adımları uygulayın.
• "Otomatik tarih ve saat" ile "Otomatik saat dilimi" ayarı kapalıysa:
  1. Tarih ve saat ile saat dilimi ayarlarının her ikisini de etkinleştirin. 
  2. Birkaç dakika bekleyin ve sorununuzun giderilip giderilmediğini kontrol edin. 
  3. Sorun giderilmediyse cihazınızı yeniden başlatmayı deneyin ve tekrar kontrol edin.
• "Otomatik tarih ve saat" ile "Otomatik saat dilimi" ayarları açıksa:
Bu ayarların her ikisi de açıksa, sorun muhtemelen tarih ve saatte değildir. Bağlantınızı kontrol edin ve cihazınızı yeniden başlatın veya diğer sorun giderme adımlarını deneyin.

Play Store Uygulamasının Güncel Olduğundan Emin Olun

Uygulama içi satın alımlarınızın sorunsuz gerçekleşmesi için Google Play Store uygulamasının en güncel sürümünü kullanın. Genelde Play Store güncellemelerini kendi indirse de yine de kontrol edin:
  1. Android telefonunuzda veya tabletinizde Google Play Store uygulamasını açın. 
  2. Menü simgesine dokunun sonra Ayarlar daha sonra sonra Derleme sürümü veya Play Store sürümü'ne dokunun. 
    • Derleme sürümü veya Play Store sürümü genellikle ayar listesinin alt kısmındadır. 
  3. Uygulama güncellenir veya sürümünüzün güncel olduğu bildirilir.

Satın Aldığınız Öge Hala Gelmedi Mi?

Uygulama Geliştiricisi ile İletişime Geçin

Eğer satın aldığınız öge yukarıdaki adımları gerçekleştirmenize rağmen hala gelmediyse uygulama geliştiricisi ile iletişime geçmeniz gerekir. Uygulama geliştiricileri bu tip sorunlarda ve uygulamaları ile ilgili sorunlarda destek sağlamalıdırlar. Uygulama geliştiricisi ile nasıl iletişime geçeceğinizi bilmiyorsanız şu yazıyı okuyun.

Geri İade Talep Edin

İsterseniz geri iade talep edebilirsiniz. Bunun için şu yazıda yer alan yönergeleri uygulayın.

Daha Fazla Yardıma Mı İhtiyacınız Var?

Google Play Yardım Topluluğunda bulunan ürün uzmanlardan yardım isteyebilirsiniz. Google Play Yardım Topluluğunda yeni konu açmak için buraya tıklayın(Google hesabınızla giriş yapmış olmanız gerekir.)

    0 Yorumlar