Google AdSense'te Adım Adım Kimlik Doğrulama (Resimli Anlatım)

Google AdSense'te Adım Adım Kimlik Doğrulama (Resimli Anlatım)

Birçok yayıncı kimlik doğrulama işlemini nasıl yapacağını bilmiyor veya sorun yaşayabiliyor. Bu yazıda adım adım Google Payments & AdSense kimlik doğrulama işleminin nasıl yapılacağını göreceksiniz.

İlk olarak bu konuda eğer mail gönderme izni vermişseniz "payments-noreply@google.com" (Google Payments) e-posta adresinden "Kimliğinizi doğrulamanız gerekiyor" konulu bir mail alırsınız. Mailin içeriği şu şekildedir:

Kimlik Doğrulama Maili

Bu mailde fotoğrafın karşılaması gereken gereksinimler ve doğrulamayı başlatmak için yapmanız gerekenler yer alın.

Adım 1: AdSense Paneline Giriş

Doğrulama işlemine başlamak için önce AdSense panelinize giriş yapın. Ardından sol menüden Ödemelere tıklayın.

Adım 2: Kimlik Doğrulamasını Başlatma

Ödemeler sekmesine giriş yaptığınızda kırmızı dikdörtgen içindeki "Şimdi doğrula" butonuna tıklayın.
Kimlik Doğrulamasını Başlatma

Ardından kimliğinizi doğrulamak için sizden istenen belge ve birkaç ayrıntının yer aldığı ekran açılır. Bu ekranda "Doğrulamayı başlat" butonuna tıklayın.

Kimlik Doğrulamasını Başlatma

Adım 3: Belge Yükleme

Bu adımda "Yasal tam ad" kutucuğuna kimliğinizde yazan ad ve soyadı yazın. Bu ad soyad bilgisi AdSense paneliniz > Ödemeler > Ayarlar > Ad ve Adres bölümünde yazan ad soyad bilgisi ile eşleşmesi gerekir. Aksi halde doğrulama başarısız olur. 2. olarak "Belge yükleyin"e tıklayın. Dosya seçme bölümünde Sürücü belgenizin, pasaportunuzun, oturma izninizin veya kimlik kartınızın (sadece ön yüzü) net, okunabilir resmini yükleyin. Resmin karşılaması gereken diğer gereksinimler için tıklayın. Resmini yüklediğiniz bu belgenin geçerlilik tarihini geçmemiş olması gerekir. Belgeye yer alan bilgiler (örneğin ad ve soyad bilgisi) Yasal tam ad bölümünde yazdığınız ad ile AdSense paneliniz > Ödemeler > Ayarlar > Ad ve Adres bölümünde yazan bilgilerle eşlemesi gerekir. Aksi halde doğrulama doğrulama başarısız olur. Ardından "Sonraki" butonuna tıklayın.
Belge Yükleme

Adım 4: Adres Bilgisi

Bu bölümde ikametgah adresinizi yazıyorsunuz. "Açık adres" bölümüne adresinizin mahalle, sokak/cadde bilgisini yazın. Örneğin Atatürk Mahallesi Kurtuluş Sokak. Hemen altındaki kutucuğa ise Bine numarası, daire numarası yazılabilir. Posta kodunuzu bilmiyorsanız buradan öğrenebilirsiniz. "Bölge" kısmına yaşadığınız ilçeyi yazın. Örneğin Çankaya. Ardından ili de seçin. Burada girmiş olduğunuz bilgiler AdSense paneliniz > Ödemeler > Ayarlar > Ad ve Adres bölümünde yazan adres bilgisi ile eşleşmesi gerekir. Gerekli kontrolleri yaptıktan sonra "Gönder" butonuna tıklayın.
Adres Bilgisi

Adım 5: Bekleme

Gönder butonuna tıkladıktan sonra "Doğrulama işlemi devam ediyor" kısmını gördüyseniz yazdığınız ve yüklediğiniz bilgiler Google'a gönderilmiştir.
Bekleme

Olumlu veya olumsuz geri dönüş birkaç dakika içinde olabileceği gibi birkaç gün de sürebilir. Mail yine Google Payments'den gelir. Mail almazsanız AdSense > Ödemeler > Doğrulama kontrolü bölümünde Kimlik doğrulamasının durumunu görebilirsiniz. Tamamlandı yazıyorsa kimlik doğrulama işlemi başarılıdır. Yürütülüyor yazıyorsa hala incelemededir. İlgilenilmesi gerekiyor yazıyorsa kimlik doğrulama başarısız olmuştur. İşlemleri düzgün bir şekilde doğru belge ve bilgilerle tekrarlayın. Şimdi doğrula kutucuğu hemen görünmeyebilir. Birkaç gün sonra kontrol edin.
Kimlik Doğrulama Başarılı Maili

Kimlik Doğrulama Başarılı
Kimlik doğrulama işlemini başarıyla tamamladıktan sonra AdSense paneliniz > Ödemeler > Ayarlar > Ad ve Adres bölümünde adınızı güncelleyemeyeceksiniz.

Eğer kimlik doğrulama deneme limitine ulaşırsanız ek hak istemek için şu formu doldurabilirsiniz. Bu formla gönderilen tüm isteklerin kabul edilemeyebileceğini lütfen unutmayın. O yüzden size verilen haklar tükenmeden bu işlemi başarıyla tamamlayın.

Google Pay & AdSense Kimlik Doğrulaması Konusunda Daha Fazla Sorunuz Mu Var?

Bu konuda daha fazla sorunuz varsa blogda açmış olduğum şu yazıyı inceleyebilir veya yorum kısmında sorabilirsiniz.

10 Yorumlar

  1. Merhaba hocam benim kimlik doğrulama hakkım dolduğu için şuanda doğrulama yapamıyorum. doğrulama başlat yazan yerde "daha fazla bilgi" yazıyor bu durumda ne yapmam lazım nasıl bir yol izlemem lazım uzun zamandır doğrulama yapamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Mehmet. Şu formu doldurabilirsin ek hak istemek için: https://support.google.com/adsense/contact/Identity_verification Ödemeler > Ayarlar bölümünde yazan Ad ve Adres bilgin göndereceğin belgelerdeki bilgilerle aynı olmalı. Fotoğraf çekeceksin çekeceğin fotoğrafta net olmalı (Yakınlaştırılınca net bir şekilde okunabilmeli).

      Sil
  2. Hocam belge gönderemiyorumki sorun orda zaten, adres bilgilerim kimlik bilgilerim doğru sahte falan değil gerçek bilgilerimi kullanıyorum ve hakkımı doldurduğum için şuan hiç bir işlem yapamıyorum bu bahsettiğiniz işlemlerde geçersiz şuanda yada ben gözden birşeyler kaçırıyorum 1 saattir inceliyorum bir çıkış yolu bulamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O forma erisemiyor musun? Yanitimda belirttiğim formda belge yüklemiyorsun. Sadece sana neden ek hak vermeleri gerektiğini yazıyorsun.

      Sil
  3. Verdiğin adres linkini girdiğimde sayfa bulunamadı diyor hocam.
    müsait olduğunuz zaman sizinle iletişim kurup uzak bağlantı ile siz bağlanıp bakabilirmisiniz. acaba benmi yanlış yapıyorum açıklamaları tektek ince ayrıntılarına kadar kontrol bunun mantığını bir türlü çözemedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben erişebiliyorum: https://prnt.sc/26hnt6r Gizli sekmede AdSense hesabına bağlı Google hesabınla giriş yap. Ardından o linke tekrar erişmeyi dene lütfen.

      Sil
  4. Selamlar, https://support.google.com/adsense/contact/Identity_verification adresindeki forma ben ulaşamıyorum yardımcı olabilir misiniz.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba ben hesabima erisimde problemler yasiyorum iki yildir ahmetj700@gmail.com hesabima ulasmak icin giris yapiyorum sifrem doğru ama ben olduğumu kanitlamam icin ulasamadigim bu mail adrsine mail gönderiyorlar ayrica sms de geliyor ama onu girince suan kullandigim hesabima giris yapiyorum yardimci olursanjz sevinirim

    YanıtlaSil
  6. Merhaba benim hesabım yeni kimlik doğrulama yapmam gerekiyor fakat kırmızı dikdörtgen alan bende çıkmıyor hiç belgeleri nereden gönderebilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AdSense > Odemeler > Dogrulama kontrolu bolumunde beklemede olan bir kimlik dogrulama varsa dogrulama islemini yapabilirsin.

      Sil

Reklam, hakaret, küfür yasaktır.