Google Play Hediye Kodları ile İlgili Karşılaşılan Sorunlar ve Çözümleri

Google Play Hediye Kodları ile İlgili Karşılaşılan Sorunlar ve Çözümleri

Yetkili internet satıcılarından veya yetkili mağazadan Google Play hediye kartı / kodu satın aldınız. Kodu kullanma yerine yazdınız ve bir hata mesajıyla karşılaştınız. Bu hata mesajlarını ve çözümlerini bu yazıda bulabilirsiniz.

Önce önemli bir not. Google Play hediye kartı dolandırıcılığı kurbanı olmamanız için hediye kartlarını veya kodlarını yetkili satıcılardan almanızı öneririm.

  • Mağazalarda satan yetkili satıcılar için tıklayın
  • İnternet üzerinde satan yetkili satıcılar için tıklayın.
Google Play kodları, belirli yerlerde kasadan veya self servis kiosk'tan da satın alınabilir.

Kodu Kullanırken Karşılaşılan Sorunlar ve Çözümleri

Sorun: Kodunuzu okuyamıyorsunuz
Çözüm: Google Play hediye kartınızda yazan kodu okuyamıyorsanız Google Play Destek ekibiyle iletişime geçebilirsiniz. Google Play destek ekibiyle iletişime geçerek kartın arkasındaki resim ile makbuzunuzun resmine ihtiyaç olacak. Kartın arkasının resmin istenmesinin nedeni kartın seri numarasını görmek için. Makbuzunuzun resmi istenmesinin nedeni ise aatın alma belgenizi görmeleri içindir.

Sorun: "Kodu yanlış girmiş olabilirsiniz ya da kod geçersiz olabilir. Lütfen tekrar deneyin veya bu konuda daha fazla bilgi edinin." mesajı
Çözüm İlgili alana kodunuzu yanlış girmiş olabilirsiniz veya girdiğiniz kod geçersiz olabilir. Şu adımları deneyebilirsiniz:
  1. Kodu kullanmayı tekrar deneyin. Yanlış yazmadığınızdan emin olun ve kodu yazarken boşluk veya çizgi karakterleri kullanmayın. 
  2. Kodun bir Google Play hediye kartı veya promosyon kodu olduğunu doğrulayın. Kartı satın aldığınız satıcıyla ve kodu veren şirketle durumu onaylayın. 
  3. Promosyon kodunuz varsa kodun süresinin dolmadığından emin olmak için promosyon kodunu veren şirkete başvurun. 
Sorun: "Kodunuz kullanılamadı." mesajı
Çözüm: İlgili alana kodunuzu yanlış girmiş olabilirsiniz veya satın aldığınız kart etkinleştirilmemiş olabilir. Şu adımları deneyebilirsiniz:
  1. Hediye kodunu tekrar kullanın. Kodu yazarken boşluk veya tire kullanmayın. 
  2. Hediye kartınız varsa, kartın etkinleştirilip etkinleştirilmediğini kontrol etmek için kartın satın alındığı mağazaya gidin. Promosyon kodunuz varsa, promosyon kodunu yayınlayan şirketle iletişim kurarak kodun süresinin dolmadığından emin olun. 
  3. Hediye kodunu kullanmayı tekrar deneyin.
Hediye kartını aldığınız mağaza kartın etkinleştirildiğini onaylıyorsa ve kodu doğru yazdığınıza eminseniz ve aynı hata mesajı alıyorsanız Google Play Destek ekibiyle iletişime geçiniz.

Sorun: "Kod zaten kullanıldı" mesajı
Çözüm: Bu mesaj kodun zaten kullanıldığı anlamına gelir. Kodun tutarı Google Play bakiyenize yansıtılmıştır. Google Play bakiyenizi nasıl kontrol edeceğinizi öğrenin. Google Play bakiyenizde kodun tutarını göremiyorsanız şu adımları deneyin:
  1. Kodu hangi hesapla kullandıysanız o hesapla oturum açtığınızdan emin olun. Hesaplar arasında nasıl geçiş yapacağınızı öğrenin
  2. Kodu görmüş olabilecek arkadaşlarınız veya aile üyelerinizin kodu kullanıp kullanmadığını kontrol edin.
Google'ın güvenlik ve gizlilik nedeniyle kodu kullanan Google hesabı ile ilgili bilgi paylaşamayacağını unutmayın.

Sorun: "Hediye için geri ödeme yapıldığından girdiğiniz kod artık geçerli değil" mesajı
Çözüm: Bu mesajı görüyorsanız hediye kartını satın alan kişi geri ödeme isteğinde bulunmuştur. Geri ödeme yapıldığında kod geçerli olmaz ve bu kodu kullanamazsınız. Daha fazla bilgi edinmek için, hediyeyi size gönderen kişiyle iletişim kurun. Google yasalar zorunlu kılmadıkça Play hediye kartları ve nakit para ekleme gibi diğer ön ödemeli Play bakiyesi için geri ödeme yapılmaz. Promosyon amaçlı Play bakiyesi geri ödenmez. Bu geri ödemeler yalnızca Amerika, Brezilya ve Kore'deki kişiler için mümkündür. Daha fazla bilgi için buraya tıklayın.

Sorun: "Google Play bakiyenizin limiti doldu. Bu kodu kullanmak için bakiyenizin bir kısmını harcamanız veya birkaç gün beklemeniz gerekir." mesajı
Çözüm: Bu mesajı görüyorsanız hesabınızdaki Google Play bakiyesinin limiti dolmuştur. Şu tutarlar için limit vardır: 
  • Google Play bakiyenizin toplam değeri Belli bir süre içinde 
  • Google Play bakiyenize ekleyebileceğiniz tutar (sadece Brezilya ve Yeni Zelanda için) 
Herhangi bir limite ulaştıysanız ülkeniz için geçerli olan limitleri kontrol edin. Türkiye için limit ₺4.000

Ulaştığınız limite bağlı olarak şunlardan birini yapmanız gerekir: 
  • Bakiyenizin bir bölümünü harcayın ve sonra kartı ya da kodu tekrar kullanmayı deneyin 
  • Başka bir kart ya da kod kullanabilmek için bir süre bekleyin.
Sorun: "Kullanım limitiniz doldu. Kartınızı/kodunuzu, limitiniz sıfırlandığında kullanmayı deneyebilirsiniz. Kart/kod kullanma limitleriniz hakkında daha fazla bilgi edinin." mesajı
Çözüm: Bu mesajı gördüğünüzde, hesabınızdaki Google Play bakiyesinin limiti dolmuştur. Ülkeniz için geçerli olan limitleri kontrol edin. Türkiye için limit ₺4.000 Bu sınıra ulaştığınızda limitiniz sıfırlanana kadar daha fazla kullanımda bulunamaz veya başka Google Play bakiyesi alamazsınız. 
Not: Bu limit, başlangıç bakiyeniz ve limitiniz sıfırlanana kadarki kullanımlarınıza göre hesaplanır. Kullanımdan önce bakiyenizin bir kısmını harcamış olsanız bile yine de limite ulaşabilirsiniz. 

Sorun: "Hesabınız bu teklif için uygun değil. Lütfen başka bir hesapla deneyin veya daha fazla bilgi edinin." mesajı
Çözüm: Bu mesajı görüyorsanız, yanlış hesapta oturum açmışsınızdır. Aşağıdaki adımları deneyebilirsiniz. 
  1. Promosyon kodunun gönderildiği hesapta oturum açın. Ardından kodu tekrar kullanmayı deneyin. 
  2. Google Hesabı e-postanızdan farklı bir iletişim e-posta adresi eklediyseniz, Google Hesabı e-postanızla oturum açtığınızdan emin olun. Ardından kodu tekrar kullanmayı deneyin.
Sorun: "Hediye kartınızı kullanmanız için daha fazla bilgiye ihtiyacımız var. Bize ayrıntıları gönderin." mesajı
Çözüm: Bu mesajı görüyorsanız ek bilgi sağlamanız gerekir. Lütfen şu formu doldurun.

Sorun: "Girdiğiniz kod çalışmadı. Tekrar deneyin. Kod belirli bir uygulama için geçerliyse kodu o uygulamada kullanın. Daha fazla bilgi edinin." mesajı
Çözüm: Başka bir uygulama için promosyon kodu aldıysanız kodu kullanmak için ilgili uygulamaya gidin. 
  1. Uygulamayı açın. 
  2. Kodun geçerli olacağı planı veya öğeyi seçin. 
  3. Ödeme yapmadan önce ödeme yöntemine dokunun. 
  4. Aşağıya kaydırıp Kodu kullan'a dokunun. 
  5. Kodunuzu ekleyip satın alma işlemini tamamlayın.
Sorun: "Hesabınızla ilgili bir sorun nedeniyle hediye kartınız kullanılamıyor. pay.google.com adresini kontrol edin." mesajı
Çözüm: Bu mesajı görüyorsanız Google Pay hesabınızla ilgili birkaç bilgiyi doğrulamanız güncellemeniz gerekiyor. Ödemelerle ilgili sorunları nasıl çözeceğinizi öğrenin.

Sorun: "Google Play hesabınıza bakiye eklemenize izin vermeden önce kimliğinizi doğrulamanız gerekiyor. Kimliğinizi buradan doğrulayın." veya "Kimliğinizi doğrulamanız gerekiyor. Kanıt belgeleri istenebilir. Kimliğiniz onaylanamazsa Google Play Bakiyenize erişemezsiniz. Aşağıda, Brezilya vergi bilgileri bölümünün altındaki bağlantıyı kullanarak lütfen kimliğinizi doğrulayın. Kimliğinizi buradan doğrulayın." mesajları
Çözüm: Kimliğinizi güncellediğinizden ve doğruladığınızdan emin olun. Gerekirse kimliğinizi doğrulamaya yardımcı olacak ek bilgiler göndermeniz istenebilir. Vergi bilgilerinizi nasıl güncelleyeceğinizi ve doğrulayacağınızı öğrenin. Kimliğiniz onaylanamazsa Google Play Bakiyenize erişemeyebilirsiniz.

Daha Fazla Yardıma Mı İhtiyacınız Var?

Google Play Yardım Topluluğunda bulunan ürün uzmanlardan yardım isteyebilirsiniz. Google Play Yardım Topluluğunda yeni konu açmak için buraya tıklayın(Google hesabınızla giriş yapmış olmanız gerekir.)

0 Yorumlar